Osteopat

Osteopati - Kropp og Helseklinikken

Osteopati bygger på medisinske fag som anatomi, fysiologi, sykdomslære og kroppens biomekanikk. Osteopaten behandler alt fra akutte til langvarige plager.

Osteopaten starter med en detaljert samtale (anamnese) og tar en grundig undersøkelse som avdekker mulige sammenhenger til det aktuelle problemet. Videre vurderer osteopaten blant annet holdning, respirasjon og utfører bevegelighetstester av ledd og bløtvev.

Klinisk ortopedisk og nevrologisk undersøkelse blir gjort for å ekskludere alvorlig underliggende sykdom – pasientens sikkerhet er alltid i fokus. Hele kroppen blir tatt med i betraktning, også andre steder enn der plagene er.

Hva kan en osteopat hjelpe deg med?

• Leddplager
  • Muskelsmerter
  • Hodepine
  • Fordøyelsesplager
  • Svangerskapsrelaterte plager
  • Kjeverelaterte plager
  • Stress

Hver behandling blir utformet individuelt på bakgrunn av funn fra undersøkelsen og individ. Osteopati har en trygg og skånsom tilnærming og bruker et bredt spekter av manuelle teknikker. Alt fra svært myke tøyninger og avspenning av vev, mobilisering og manipulering av ledd.

Er osteopati noe for meg?

Osteopati egner seg for pasienter i alle aldre, og vi bruker god tid på hver enkelt pasient. Velg en osteopat som er medlem av Norsk Osteopatforbund (MNOF) for å motta kvalitetssikret behandling. Ta gjerne kontakt via telefon 611 48 900 eller e-post dersom du har spørsmål eller ønsker å bestille time. Vi er genuint opptatt av å hjelpe deg til å oppnå en bedre helse.

Hva koster en time hos osteopat?

Du kan finne en oversikt over de behandlingene vi tilbyr ved å gå til vår prisliste.

Osteopat - Kropp og Helseklinikken - Gjøvik

Hva er osteopati? Videoen er laget av Norges Osteopatforbund

Sliter du også med stiv nakke eller andre plager?

Ta kontakt med Kropp og Helseklinikken på Gjøvik så hjelper vi deg!

Mann ved tastatur